Vanliga frågor till Nortic
Hur får jag mina biljetter?
Biljetterna kan levereras som email eller via vanlig post i brevlådan. Leveranssätt beror på evenemang och hur lång tid det är till evenemangsstart.
Hur betalar jag mina biljetter?
Du kan betala mot faktura eller med Visa/Mastercard.
När får jag mina biljetter?
Det beror på vilket betalsätt du väljer. Vid betalning med kort får du biljetten direkt och kan dras ut på din dator men vid bankgiro kan det ta 1-3 bankdagar.
Om biljetterna skall skickas hem till dig måste de betalas senast 3 dagar innan föreställningen. Väljer du att betala mot faktura måste du boka biljetterna 7 dagar innan föreställningen.
Vad är betalnings-Id?
Det är det ordernummer du skall ange som meddelande vid betalning.
Vad händer om jag betalar försent?
Om du inte betalat dina biljetter i tid, kan det hända att biljetterna tagits bort och du måste göra om bokningen.
Vad händer om jag inte kan gå?
Vi gör inte något återköp på köpta biljetter. Vi kan boka om biljetten till annan föreställning.
Jag har ingen skrivare, vad gör jag?
Biljetterna kan skrivas ut på vilken skrivare som helst. Spara exempelvis filen på USB och skriv ut den på biblioteket, på jobbet eller hos någon du känner. Det går också utmärkt att skicka den via e-post till någon du känner som har skrivare. Använd annars alternativet brev.
Finns det en tidsgräns på bokningen?
Ja, för att förhindra att stolarna är uppbokade alltför länge. Bokningstiden är satt till 10 minuter.